Η σημασία της αποτελεσματικής οργάνωσης και διοίκησης σχολικών μονάδων αλλά και των εκπαιδευτικών συστημάτων έχει πολλαπλασιαστεί κατά τα τελευταία 25-30 χρόνια. Σε μια εποχή όπου οι κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές αλλαγές είναι συνεχείς και ραγδαίες και ταυτόχρονα οι απαιτήσεις για παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης μεγαλύτερες από ποτέ, η ανάγκη για προετοιμασία κατάλληλων διοικητικών στελεχών έχει φτάσει στο υψηλότερο της σημείο. Η αναγνώριση της σημασίας της αποτελεσματικής σχολικής ηγεσίας είναι πλέον καθολική από ερευνητές, ακαδημαϊκούς, εκπαιδευτικούς και γονείς. Πρόσφατα ερευνητικά αποτελέσματα στο εξωτερικό καταδεικνύουν πως η ηγεσία σχολικής μονάδας είναι ο δεύτερος σχολικός παράγοντας σε θετική επίδραση στα αποτελέσματα μαθητών.
Ο σχολικός ηγέτης του σήμερα δεν μπορεί να αντεπεξέλθει με επιτυχία στο δύσκολο έργο του χωρίς την κατάλληλη προετοιμασία. Χρήσιμη μεν η επαγγελματική εμπειρία αλλά εξίσου χρήσιμη είναι και η θεωρητική/επιστημονική κατάρτιση. Το εξ’αποστάσεως μεταπτυχιακό πρόγραμμα στην Διοίκηση Σχολικών Μονάδων έχει ως στόχο να βοηθήσει τους τωρινούς αλλά και μελλοντικούς σχολικούς ηγέτες στην προσπάθεια τους για αποτελεσματική διοίκηση σχολείου. Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο ώστε να εξοπλίσει τους φοιτητές με ένα ευρύ φάσμα γνώσεων και δεξιοτήτων όσον αφορά τη θεωρία και την πρακτική της εκπαιδευτικής διοίκησης και της εκπαιδευτικής ηγεσίας.
Αναμένεται ότι με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι απόφοιτοι θα είναι σε θέση να:
- Έχουν αποκτήσει ένα στερεό υπόβαθρο στην θεωρία αλλά και την πρακτική της εκπαιδευτικής διοίκησης και εκπαιδευτικής ηγεσίας
- Ερμηνεύουν και να εξηγούν την δράση και λειτουργία των σχολικών μονάδων
- Κατανοούν τις διαδικασίες μάθησης και διδασκαλίας ώστε να διαμορφώνουν τις κατάλληλες συνθήκες εργασίας για το προσωπικό και τους μαθητές
- Αναλύουν τις αρχές της κουλτούρας του σχολείου και να λαμβάνουν τις σωστές αποφάσεις για εισαγωγή, ανάπτυξη και διατήρηση κουλτούρας
- Γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά της ποιοτικής ομαδικής εργασίας και να οργανώνουν αποτελεσματικές κοινότητες μάθησης για τους εκπαιδευτικούς
- Κατανοούν τις χρήσεις της τεχνολογίας στην ηγεσία
- Δουλεύουν αποτελεσματικά με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές για την επίτευξη όσο το δυνατόν καλύτερων αποτελεσμάτων
- Χρησιμοποιούν την αξιολόγηση διδασκαλίας και διδακτικού έργου ως αποτελεσματικό εργαλείο ηγεσίας.
- Επιλέγουν και να εφαρμόζουν ηγετικά και διοικητικά στυλ και πρακτικές αποτελεσματικής ηγεσίας ανάλογα με την κατάσταση
- Αναλύουν και να αξιολογούν την έρευνα για την διοίκηση και ηγεσία
- Αναλύουν και να αξιολογούν εκπαιδευτικές πολιτικές όσον αφορά τη σημασία και τις προεκτάσεις που έχουν για το προσωπικό και την εκπαίδευση
- Διαμορφώνουν το κατάλληλο σχολικό περιβάλλον για όλους τους μαθητές
- Βοηθούν στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στα σχολεία.
- Συγγράφουν επιστημονικές εργασίες που να είναι σε θέση να δημοσιευθούν σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά και να παρουσιαστούν σε τοπικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια.
ΕΠΙΛΟΓΗ 1: Οι φοιτητές επιλέγουν να εκπονήσουν μεταπτυχιακή διατριβή. Ως εκ τούτου πρέπει να συμπληρώσουν 30 ECTS (τρία ‘Υποχρεωτικά Μαθήματα’), 30 ECTS (δύο υποχρεωτικά μαθήματα μεταπτυχιακής διατριβής*) και 30 ECTS (επιλογή δύο μαθημάτων από τον πίνακα ‘Επιλεγόμενα Μαθήματα Εμβάθυνσης” και επιλογή ενός μαθήματος από τον πίνακα “Επιλεγόμενα Μαθήματα Διεύρυνσης”).
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
Α/Α | Τίτλος Μαθήματος | Κωδικός Μαθήματος | ECTS |
---|
1 | Θεωρίες και Αρχές Εκπαιδευτικής Διοίκησης και Ηγεσίας | DLEDAΝ051 | 10 |
2 | Αποτελεσματική και Επιτυχημένη Σχολική Ηγεσία | DLEDAΝ052 | 10 |
3 | Μεθοδολογία της Έρευνας | DLEDAΝ053 | 10 |
4 | Μεταπτυχιακή Διατριβή Ι | DLEDAΝ054 | 10 |
5 | Μεταπτυχιακή Διατριβή ΙΙ | DLEDAΝ055 | 20 |
ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΜΒΑΘΥΝΣΗΣ (οι φοιτητές επιλέγουν δύο μαθήματα) |
Α/Α | Τίτλος Μαθήματος | Κωδικός Μαθήματος | ECTS |
---|
1 | Εκπαιδευτική Ηγεσία και Τεχνολογία | DLEDAΝ056 | 10 |
2 | Εκπαιδευτική Πολιτική και Εκπαιδευτική Αλλαγή | DLEDAΝ057 | 10 |
3 | Διοίκηση και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση | DLEDAΝ058 | 10 |
4 | Διοίκηση και Λήψη Αποφάσεων | DLEDAΝ059 | 10 |
5 | Διαχείριση και Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού | DLEDAΝ060 | 10 |
6 | Ηγεσία Ομάδων στην Εκπαίδευση | DLEDAΝ061 | 10 |
ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗΣ (οι φοιτητές επιλέγουν ένα μάθημα) |
Α/Α | Τίτλος Μαθήματος | Κωδικός Μαθήματος | ECTS |
---|
1 | Ζητήματα Αειφόρου Ανάπτυξης, Αρχές και Στόχοι | DLEDAΝ062 | 10 |
2 | Σύγχρονες Τάσεις στην Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση: Θεωρία και Έρευνα | DLEDAΝ063 | 10 |
3 | Διδασκαλία, Μάθηση και Αξιολόγηση | DLEDAΝ064 | 10 |
4 | Μελέτη του Αναλυτικού Προγράμματος | DLEDAΝ065 | 10 |
ΕΠΙΛΟΓΗ 2: Οι φοιτητές πρέπει να συμπληρώσουν 30 ECTS (τρία υποχρεωτικά μαθήματα) και 60 ECTS (επιλογή τεσσάρων μαθημάτων από τον πίνακα “Επιλεγόμενα Μαθήματα Εμβάθυνσης” και επιλογή δύο μαθημάτων από τον πίνακα “Επιλεγόμενα Μαθήματα Διεύρυνσης”).
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ |
Α/Α | Τίτλος Μαθήματος | Κωδικός Μαθήματος | ECTS |
---|
1 | Θεωρίες και Αρχές Εκπαιδευτικής Διοίκησης και Ηγεσίας | DLEDAΝ051 | 10 |
2 | Αποτελεσματική και Επιτυχημένη Σχολική Ηγεσία | DLEDAΝ052 | 10 |
3 | Μεθοδολογία της Έρευνας | DLEDAΝ053 | 10 |
ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΜΒΑΘΥΝΣΗΣ (οι φοιτητές επιλέγουν τέσσερα μαθήματα) |
Α/Α | Τίτλος Μαθήματος | Κωδικός Μαθήματος | ECTS |
---|
1 | Εκπαιδευτική Ηγεσία και Τεχνολογία | DLEDAΝ056 | 10 |
2 | Εκπαιδευτική Πολιτική και Εκπαιδευτική Αλλαγή | DLEDAΝ057 | 10 |
3 | Διοίκηση και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση | DLEDAΝ058 | 10 |
4 | Διοίκηση και Λήψη Αποφάσεων | DLEDAΝ059 | 10 |
5 | Διαχείριση και Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού | DLEDAΝ060 | 10 |
6 | Ηγεσία Ομάδων στην Εκπαίδευση | DLEDAΝ061 | 10 |
ΕΠΙΛΕΓΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗΣ (οι φοιτητές επιλέγουν δύο μαθήματα) |
Α/Α | Τίτλος Μαθήματος | Κωδικός Μαθήματος | ECTS |
---|
1 | Ζητήματα Αειφόρου Ανάπτυξης, Αρχές και Στόχοι | DLEDAΝ062 | 10 |
2 | Σύγχρονες Τάσεις στην Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση: Θεωρία και Έρευνα | DLEDAΝ063 | 10 |
3 | Διδασκαλία, Μάθηση και Αξιολόγηση | DLEDAΝ064 | 10 |
4 | Μελέτη του Αναλυτικού Προγράμματος | DLEDAΝ065 | 10 |